Na czym polega e-commerce?

Uncategorized

Pojęcie może brzmieć dziwnie, ale mamy z nim dzisiaj do czynienia bardzo często. Bo e-commerce to nic innego, jak popularnie określany handel drogą elektroniczną. Najbardziej popularną jego formą są na pewno sklepy internetowe. To wszelkie metody, które sprzyjają nawiązywaniu umów kupna-sprzedaży na odległość. W sprzedaży elektronicznej wykorzystuje się nowe urządzenia, jakim jest telefon, faks czy telewizja.

Najczęściej e-commerce wiąże się z działalnością sklepów w sieci. Ale nie jest to słuszne. Jest tak bowiem, że taka działalność nie może ograniczać się tylko i wyłącznie do sklepów online. W licznych przypadkach transakcje handlowe inicjowane elektronicznie mają charakter niebezpośredni. Oznacza to tyle, że kupienie rzeczy i płatność za niego odbywa się drogą elektroniczną, a dostarczenie zamówionego produktu, odbywa się w sposób tradycyjny lub odbiera się go osobiście. Transakcje elektroniczne miewają charakter bezpośredni. Wtedy wszystkie działania mają miejsce tylko i wyłącznie za pomocą sieci. Tu zamawia się wyrób, płaci za niego i w ten sam sposób się zakup otrzymuje. Branża e-commerce bardzo sprawnie się rozwija, co determinują głównie zyski, jakie uzyskuje się z handlu elektronicznego. To głównie oszczędność czasu i pieniędzy. Mniejsze koszty dla handlujących. Znaczniejsze możliwości wyboru, jeżeli chodzi o potrzebne produkty. Handel elektroniczny posiada też złe strony. Nierzadko tutaj wymienia się brak szans na dokładne obejrzenie towaru. Do negatywnych stron handlu elektronicznego wlicza się też słaby kontakt ze sprzedającymi i często spóźnienia w dostawach. Nawet mimo słabych stron branża e-commerce radzi sobie bardzo dobrze.