Bez kategorii

Monitoring cen i działań konkurencji

Działania e-commerce w dziedzinie monitorowania cen, szczególnie w przypadku podglądania rozwiązań u konkurencji zmierzają do wytworzenia odpowiednich narzędzi, które będą skutecznie wspomagały ten proces. Platformy automatyzujące politykę cenową pojawiły się masowo w ciągu ostatnich dwóch lat, jednakże nie do końca jest jasny mechanizm ich działania. Obszar e-commerce definiuje zasadę działania tego typu platform jako zespolenie danych wewnętrznych firmy z danymi zewnętrznymi dotyczącymi działań konkurencyjnych podmiotów.

Monitorowanie cen konkurencji umożliwia wymierne zwiększenie potencjału biznesowego monitorującego przedsiębiorstwa. Skutkuje to nie tylko zwiększeniem przychodów, ale również wpływa na tak nieobliczalny wskaźnik KPI jakim jest wysokość marży. Na końcu tego łańcuszka znajdują się dobre relacje partnerskie, co samo w sobie już stanowi wartość dodaną i rokuje dobrze na przyszłe działania, mające na celu osiągnięcie sukcesu w biznesie. Monitoring cen sprawdza się podczas badania kanałów sprzedażowych, przede wszystkim online, a także w przypadku rażących naruszeń polityki cenowej w e-sklepach lub na platformach sprzedażowych. Co niemniej ważne, można oszacować stopień presji konkurowania ceną oraz sprawdzić, czy firmy konkurencyjne nie psują rynku oferując np. towary z minimalną marżą. E-commerce umożliwia oszczędność czasu i racjonalne gospodarowanie obowiązkami pracownika. Kilka lat temu musiał on jeździć do konkurencyjnych sklepów monitorując ceny, w obecnych czasach e-commerce wdraża rozwiązania, które za pomocą specjalnych narzędzi wskażą odchylenia cenowe po uprzedniej analizie danych.

Monitoring cenowy przede wszystkim sprawdza się w dwóch grupach klientów. Są to producenci lub wyłączni dystrybutorzy marek, którzy na bieżąco prowadzą sprawdzanie cen  konkurencji oraz sprzedawcy, którzy planują politykę cenową  na bazie informacji o działaniach konkurencji. Monitoring cen https://dealavo.com/pl/ umożliwia prawidłową gospodarkę stanami magazynowymi, reguluje akcje promocyjne oraz pomaga zdobyć pozycję lidera handlowego na rynku. Właściwe monitorowanie cen sprzyja rozwojowi przedsiębiorców, szczególnie w branżach pokrewnych. Rola e-commerce w monitoringu cenowym  jest w chwili obecnej bodajże najbardziej jaskrawo widoczna w kampaniach polegających na generowaniu leadów. Na rynku konkuruje ze sobą kilkanaście firm oferujących odzyskiwanie należności w obszarze ubezpieczeń komunikacyjnych i, obecnie najbardziej popularnych, bezpłatnych kont bankowych na rynku brytyjskim (za które banki pobierały od cudzoziemców nienależne opłaty). Znajomość cen konkurencji bardzo często jest czynnikiem decydującym o przetrwaniu danej firmy na rynku oferowanych usług, dlatego też przedsiębiorstwa z obszaru „lead generation” tak chętnie sięgają po narzędzia umożliwiające skuteczny monitoring. Bardzo często też są pionierami w dziedzinie automatyzacji procesów, stawiając w pierwszym rzędzie na wypracowanie rozwiązań w obszarach benchmarku oraz lustracji działań konkurencji.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *