Internet

Jak monitorować sklepy internetowych?

Powinniśmy monitorować sklepy internetowe pod kątem dostępności (czy działają), funkcjonalności (czy działają poprawnie), prędkości (czy działają wystarczająco szybko). Dzięki temu będziemy wiedzieć, jak działa nasz sklep i konkurencji.

Widoczność w czasie rzeczywistym

Warto wybrać platformę, która została zaprojektowana,aby zapewnić widoczność we wszystkich typach technologii.  W ten sposób może pomóc w rozwiązywaniu problemów, które mogą pogarszać jakość zakupów, dokonywanych przez klientów.

Jest to ważne, ponieważ nasi klienci nie mają pojęcia, jaki element strony powoduje błąd. Po prostu przechodzą do konkurencji, jeśli nie mogą kupić u nas tego, czego chcą. Bez względu na przyczynę, frustracja, związana z brakiem możliwości dokonania zakupu może spowodować ogromne straty dla naszego sklepu – utracone dochody, niezadowolenie klientów, złe recenzje witryny i inne.

Dostępność

Biorąc pod uwagę to, że celem każdej witryny e-commerce jest sprzedaż produktów, powinniśmy być dostępni dla klientów.

Pamiętajmy, że czas to pieniądz. Najlepszym testem dla ogólnego stanu witryny jest przepustowość. Monitorowanie sklepów internetowych jest łatwiejsze, dzięki odpowiednim narzędziom. Przeglądając kluczowe transakcje podczas dokonywania zakupów, np. przycisk kasy, możemy się dowiedzieć, czy klienci angażują się w naszą witrynę w czasie rzeczywistym. Jeśli występuje wysoki wskaźnik rezygnacji z koszyka, może to oznaczać, że klienci go nie kupują. Może to wynikać z powodu problemu z wydajnością lub inną zmienną, taką jak zewnętrzny dostawca płatności. Nieoczekiwany spadek przepustowości często oznacza, że problemy nie zostały rozwiązane.

Skonfigurujmy alerty, dotyczące dostępności. Nie chcemy otrzymywać powiadomień o problemach od sfrustrowanych klientów, którzy nie mogą niczego kupić, powinniśmy stale sprawdzać, czy witryna jest dostępna na różnych urządzeniach. Jeśli strony powoli się ładują lub występuje wysoki wskaźnik porzucenia koszyka, oprogramowanie może wysłać alert, zanim klienci rzeczywiście zauważą problem. Oprogramowanie może regularnie testować witrynę z wielu lokalizacji globalnych w oparciu o dystrybucję bazy klientów. W połączeniu z globalną informacją o przepustowości w filtrowanych geograficznie lokalizacjach, możemy uzyskać bardziej wszechstronny wgląd w dane i pełniejszy obraz dostępności.

Stwórzmy podstawowy czas działania witryny, aby oprogramowanie sporządziło raport. Może kontrolować ogólny czas pracy bez przestojów w codziennym, tygodniowym lub miesięcznym okresie. Następnie na tej podstawie generuje raport.

Funkcjonalność

Po upewnieniu się, że witryna jest dostępna, musimy upewnić się, że jest funkcjonalna. Sprawdźmy, czy kluczowe transakcje działają poprawnie. Sprawdźmy, czy występują błędy JavaScript. Skonfigurujmy alerty, dotyczące funkcji i błędów. Podobnie, jak w przypadku danych o dostępności, wszystkie te dane są zintegrowane z systemem ostrzegawczym oprogramowania i można go skonfigurować tak, aby powiadamiał nas, gdyby poszło coś nie tak.

Więcej na https://dealavo.com/pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *