Bez kategorii

Dorastaj wraz ze swoją firmą

Nie pozwól się spowolnić

Prowadzisz swoją własną firmę w branży sprzedażowo-usługowej, oferujesz sprzedaż produktów przez internet i wciąż próbujesz nabrać wiatru w żagle? Nie jesteś pewien, czy wszystko robisz dobrze, bo sprzedaż wciąż nie do końca cię satysfakcjonuje? Nie masz już pomysłów, co mógłbyś zrobić lepiej, aby firma prężniej się rozwijała? Zwłaszcza w sferze sprzedaży e-commerce nie do końca ci się wiedzie? Jest na to sposób stary jak świat.

Nauczanie przez podglądanie

Od pokoleń dzieci uczą się poprzez obserwacje. Zwłaszcza obserwacje dorosłych – w ten sposób uczą się prawidłowych (chociaż niestety nie zawsze) zachowań, biorąc przykład z rodziców i innych autorytetów z otoczenia. Dzięki temu wiedzą, by nie dotykać niektórych przedmiotów, bo mogą być niebezpieczne, bez uprzedniego sprawdzania tego na własnej skórze. Przez obserwację zachowań zgodnych ze standardowymi zasadami społecznymi uczą się jak postępować, by otoczenie ich akceptowało, lubiło, by być postrzeganym w pozytywnych barwach i przez to odnosić sukcesy. Tak jest zbudowany świat od zawsze i każdy z nas przez to przechodził.

Pomóż swojej firmie dorosnąć

Skoro małe dzieci uczą się przez obserwacje, dlaczego ty wraz ze swoją firmą nie miałbyś zrobić tego samego? Najłatwiej przecież uczyć się poprzez obserwacje innych, którzy już potrafią to, co ty też chciałbyś umieć. Skoro konkurencji idzie świetnie, są firmy, które specjalizują się w tej samej dziedzinie co ty – to spróbuj brać z nich przykład. Pomoże ci w tym dokładna analiza zachowań, które zaobserwujesz i wyciągnięcie z niej odpowiednich wniosków, a później przełożenie ich na rzeczywistość.

Jeżeli konkurencja odnosi spektakularne sukcesy, to na pewno nie dlatego, że pomaga im w tym łut szczęścia. Zadowalający efekt zawsze przychodzi po ciężkiej pracy, po tysiącach błędów, na których się uczymy. Nie musisz koniecznie uczyć się na swoich – możesz obserwować, jak postępują lepsi od ciebie. Uwierz, że nie będziesz w tym osamotniony – twoja konkurencja też robiła to przed tobą.

Najważniejsze, to obserwować konkurencję i wyciągać wnioski, a potem wprowadzać je w życie, ale nie „papugować” za nią krok w krok, ponieważ klienci to zauważą. Chodzi o inspirowanie się pomysłami, które następnie możemy wesprzeć swoją własną kreatywnością.

I tak możemy, np. widząc, że konkurencyjna firma zachęca do zakupu swoich produktów atrakcyjnymi akcjami promocyjnymi – również taką akcję wprowadzić. Jeśli firma, którą obserwujemy stwarza klientowi okazję do zbierania punktów lojalnościowych, zachęcając tym samym do ponownych zakupów – nie musimy być gorsi. Musimy pamiętać, że klienta zachęci każda forma zniżki, jeśli w ten sposób zapłacą chociaż parę groszy mniej – ponieważ przy hurtowych ilościach zakupiony produkt się zwróci. Przykładowo: jeśli obserwowana przez nas firma wprowadza na czas weekendu możliwość darmowej przesyłki – to oczywistym jest, że klient skorzysta z takiej opcji, i do nas niestety nawet nie zajrzy.  W monitorowaniu konkurencji chodzi o to, by stworzyć klientowi możliwość wyboru. Wtedy jest dużo większa szansa, że klient przejdzie do nas.

Sprawdź https://dealavo.com/pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *